Előfordulhat, hogy azt hisszük, termékötletünk feltétlenül sikerre van ítélve. Mielőtt azonban elhamarkodottan döntenénk, és márkánkat bevezetnénk a piacra, érdemes átgondolni néhány nem elhanyagolható körülményt, amelyek mindegyike befolyásolhatja vállalkozásunk sikerét.
Forrás: MarketingInfo - marketing tudásportál (A MarketingInfo ezen cikkét csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)
Szerző: Gaborják Éva
"1.A piacralépés szükséges, de nem elégséges feltételei Környezetelemzés, avagy a meghódítandó piac feltérképezése:
- Jogszabályi feltételek: mielőtt bármibe belefognánk, tudnunk kell, hogy a tevékenységünk színhelyéül szolgáló ország törvényei nem akadályozzák-e a termék piacra bocsátását.
- Gazdasági feltételek: a piac helyzete és adottságai (adók, versenyszabályozás, stb.), az aktuális trendek nagyban meghatározzák, hosszú távon van-e esély vállalkozásunk sikerére.
- Társadalmi feltételek: a társadalom érettsége, az emberi normák ismeretében elkerülhetjük, hogy olyan terméket vezessünk be, amely" ... >>