A vásárlási döntések legfontosabb tényezője barátaink, ismerőseink, rokonaink véleménye. Az e-kereskedelem világában sincs ez másként: a potenciális online vásárlók bizalma lényegesen nagyobb vásárlótársaik iránt, mint az e-kereskedők felé. Érthető, hiszen a kereskedő nem az ő oldalukon, hanem éppen ellenkezőleg, a másik oldalon áll.
Erről az attitűd-különbségről írt Joshua Porter 'Az Amazon hatás' c. könyvében: megfigyelte, hogy az online vásárlók először mindig az Amazon oldalain kezdték a böngészést. Ennek nem az volt a fő oka, hogy az Amazon jobb volt, mint más áruházak, vagy esetleg a usernek volt már ott számlája, hanem csupán az, hogy a vásárló tudta, az Amazonon mindig talál megbízható információt a keresett termékről. Hiszen vásárlás előtt az 'igazságot' akarjuk tudni, nem pedig az e-kereskedő által idealizált és marketinggel körített szöveget.
Positive And Negative Effects
User feedback like Amazon’s could prove to be a valuable service for your customers and could trigger several positive effects. It doesn’t really matter how much information you present about your product, it will still be biased by its nature. Reviews with personal stories and remarks from people who just had an experience with your product, though, can elicit trust in a way that a simple product info page could never do. Detailed information about the reviewer creates a personality (and obviously a realistic story about the product) with whom we can identify. Good stories are easier to understand and remember. They show us how a product works in the real world and with real usage. They also provide a sense of objectivity and authenticity to potential customers." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.