Mennyire kell másféle weboldalakat tervezni a nőknek? Erre a kérdésre minden webfejlesztőnek megvan a maga válasza, ami elsősorban a nőkkel kapcsolatos sztereotípiákra épít.
Forrás: e-ker blog - Elektronikus kereskedelem tanácsadás és blog - laikusoknak, kezdőknek, érdeklődőknek és profiknak
Szerző: Kis Ervin Egon
"Arról, hogy a válasz mit tartalmaz, következtethetünk a nőket megcélzó weboldalak kinézetéből. Elég csak rápillantani a néhány ismert női portálra: Nők Lapja Cafe, Női Lapozó, NanA.hu, Cosmopolitan, Kismama.hu - vagy nőket célzó webáruházakra: Harisnyadiszkont, Parfümplaza, de ide tartozik a cég üzletpolitikája szerint a női Vaterának számító TeszVesz is. Mindenhol világos, nőies színeket, nagy fotókat, grafikailag szépen kivitelezett, esztétikus - és a férfioldalakhoz képest többnyire picit nagyobb - gombokat látunk. Azaz van egy jól érzékelhető nőies trend, ami alapján a dizájnerek alkotnak. Tévesen!
Bármily meglepő, de úgy tűnik: a nőket nem hozza lázba sem a grafika, sem a szép nagy színes gombok, sem a nagyméretű betűkkel írt rövid és velős, leegyszerűsítő mondatok! Merésznek tűnik az állítás, jogos hát rögtön azt kérdezni: mégis mire alapozom? A kijelentés nem tőlem származik, hanem egy kutatás eredményeként fogalmazható meg: a SzEK.org a VII. E-kereskedelem Konferencia második napjára - amely a Női szakasz címet viselte - szemkamerás kutatást rendelt a Meroving-tól. Azt kértük a cég szakembereitől, vizsgálják meg, mennyire használják másképpen a nők a weboldalakat: máshova néznek, máshova kattintanak-e, mint a férfiak, illetve mik azok a dolgok, amik leginkább felkeltik az érdeklődésüket, vonzzák a tekintetüket." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.