Évtizedek óta elveszett testvérek találnak egymásra, beteg emberek szervdonorokat találnak, rég nem látott ismerősök találkoznak újra, nagy hatalmú miniszterelnökök kérnek tanácsot az alapítótól – az elmúlt években mindennaposakká váltak a Facebookkal kapcsolatos, vadabbnál vadabb történetek. Nem csoda, a közösségi oldalnak már félmilliárd felhasználója van, vagyis nagyjából minden tizenkettedik ember a világon tagja a Facebooknak. Olyan gyorsan nő a felhasználók száma, hogy az elmúlt 15 hónapban másodpercenként nyolcan regisztráltak a közösségi oldalra. Meddig nő még és hova vezet ez?
Forrás: Index
Szerző: Lica
"Hat éve, 2004-ben alapították a világ legnagyobb közösségi szájtját, a Facebookot. Ma már több mint 500 millió aktív felhasználója van. A közösségi oldal lett mára az egyik legfontosabb fórum, ahol barátokkal lehet tartani a kapcsolatot, megosztani tartalmakat, fotókat, videókat, linkeket.
Az alapítás tipikus garázsfejlesztői sikertörténetet: egy fiatal egyetemista, Mark Zuckerberg összedobott egy oldalt Harvardon tanuló diáktársainak, hogy ismerkedjenek, értékeljék egymást, flörtöljenek egymással. Az oldal pillanatok alatt elterjedt előbb a többi egyetemen, majd az egyetemeken kívül is.
Az ötszázmillió felhasználó nem egyenletesen gyűlt össze a hat év alatt, a Facebooknak az első négy év végén sikerült csak elérnie a százmillió felhasználót, 2009 elején 150 millió regisztrált volt, 2010. január elején pedig 350 millió, akik napi nyolcmilliárd másodpercet töltöttek el az oldalon. Vagyis idén, alig valamivel több mint hat hónap alatt 150 millióval nőtt a felhasználók száma.
Mennyi az az ötszázmillió?
David Cameron brit miniszterelnök nem sokkal a választások után tanácsot akart kérni valakitől, aki meg tudja mondani neki, milyen érzés felelősséggel tartozni több millió ember felé, és az Economist szerint [1] nem egy külföldi kollégájával beszélgetett erről, hanem Mark Zuckerberggel. Olyan jól sikerült a beszélgetés, hogy a miniszterelnök" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.