Elmagányosodó világunkban nincs időnk személyesen felkeresni barátainkat.
Manapság szinte minden internethasználó egyben tagja egy közösségi portálnak is, amelyet arra találtak ki, hogy rég elfeledett barátainkat, iskolatársainkat, szerelmeinket megtaláljuk, esetleg újra felvegyük velük a kapcsolatot. Mára percre pontosan nyomon követhető, kivel, mikor, mi történik, mert a regisztráltak már-már kényszeresen naplózzák életük eseményeit. Az, hogy az oldalakon tapasztalható folyamatos és interaktív információcsere milyen hatást gyakorol az egyénre vagy a társadalomra, még nem tudható pontosan, a kutatók is eltérő álláspontot képviselnek a „fészbukolás” hatásairól.
Forrás: Magyar Nemzet Online
"Rejtőzködő exhibicionista vagyok, de a közösségi portál segítségével úgy tudom a velem történt dolgokat bemutatni a széles közönségnek, hogy nem kell magam közröhej tárgyává tenni – fogalmazza meg Csaba, miért kedveli a közösségi portálokat. A vele történt események naplózása mellett rendszeresen nyomon követi hét-tíz ember sorsát, akik szintén reagálnak a vele történekre – a közösségi oldalak mára mindennapjaink szerves részévé váltak. A gemius/Ipsos Audience felméréséből kiderült, hogy az elmúlt év legnagyobb nyertesei a klasszikus közösségi oldalak és videomegosztók voltak, szemben a felnőtt tartalmakat vagy az online játékokat ajánló webcímekkel.
A Facebookot például világszerte 350 millióan használják, de a portál magyarországi kereskedelmi képviselője, az Est Media Group közlése szerint az oldal regisztrált, aktív magyar felhasználóinak száma is több mint egymillió főt számlál. Ez ahhoz képest igen jelentős változás, hogy tavaly a regisztráltak száma még a 250 ezret sem érte el. A másik nagy társkereső portálon, az Iwiwen négymilliónál is többen regisztrálták már magukat, s az oldalt tavaly naponta 1,2 millióan keresték fel. A MyVipnek közel hárommillió tagja van, és ugyancsak milliók látogatnak el Hi5-ra vagy Twitterre is.
Napi egy óra a magyar átlag
Pankucsi Márta szociológus szerint a közösségi portálok világát használók két táborra oszthatók. A" ... >>
Kapcsolódó kiadványok:
Davis Kirkpatrick: The Facebook effect - The inside story of the Company that is connecting the world
Jason Alba - Jesse Stay: I'm on Facebook--Now What??? How to GET Business and Professional Value from Facebook
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.