A Google egy nagyon hasznos ingyenes eszközét mutatjuk most be, ami főként keresőmarketing tevékenységekhez - fizetett keresőhirdetések tervezésénél vagy keresőoptimalizálás előkészítésnél - jelenthet nélkülözhetetlen segítséget. Sok esetben a piaci trendeket is meglepően jól modellezi.
Forrás: Vállalkozói negyed
Szerző: Fehér Márton - oma.hu
"Ez az eszköz nem más mint a Google Keresési Trendek eszköz. (http://www.google.com/insights/search/#) Ha beírunk egy kulcsszót a "keresett kifejezések" mezőbe, és a keresés gombra kattintunk megtudhatjuk, hogy az adott kifejezésnek milyen keresési volumene volt az idő függvényében. Itt igazából nem a keresések száma az amit látunk, hanem a keresések trendje. A felhasználó egy sor opció közül választhat: többek között szűrhet időtávra, földrajzi régióra is, vagy akár több szó keresési trendjét is összehasonlíthatja.
Lényeges tudni, hogy csak olyan szavakra kapunk értékelhető diagramot, amelyre bizonyos mértékű keresés jellemző. Az évek óta homogén érdeklődéssel bíró szavaknak kis mértékben emelkedő a trendje. Ez azért van, mert egyre többen neteznek, így egy bizonyos szóra egyre több keresés esik. Például" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.