A legfontosabb akadályokon már túljutott az a törvényjavaslat, mely szerint az EU tagállamaiban külön engedélyeznie kell a felhasználóknak, hogy sütiket helyezhessenek el a számítógépükön. Az adatvédelmi okokból és a személyiségi jogok védelme miatt született törvény viszont visszavetheti az online hirdetéskiszolgálókat, melyek így vagy új megoldásokat fejlesztenek ki a cookie-zás helyett vagy egyszerűen átköltöztetik a szervereiket olyan országokba, ahol nincsen hatályban a törvény.
Forrás: Adserver blog.hu
Szerző: Erőss Csaba
"A törvénnyel kapcsolatban a viselkedés alapú targetálást szokták emlegetni, mint olyan megoldást, mely a kelleténél több adatot gyűjt a felhasználókról. Ellenérvként azt szokták felhozni, hogy így a fogyasztók sokkal relevánsabb hirdetéseket kaphatnak, mely jó mind nekik, mind a hirdetőknek. Ám, mint már korábban megírtuk, ez az előny nem feltétlenül nyerte el mindenkinek a tetszését, így ennek a targetálásnak az elvesztése nem feltétlenül lenne akkora érvágás. Ez különösen igaz Magyarországra, ahol különböző okok miatt, még mindig nem alkalmazzák ezt a célzási módot.
Ennél nagyobb probléma, hogy az online hirdetéseknél használt célzások nagy része is ezt a technológiát használja, így" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.