A Barnes & Noble Nookja többek között az Amazon, az Apple és a Sony termékeivel száll versenybe, hogy az e-könyvek mind dinamikusabban növekvő piacán helyet kapjon.
Forrás: ITcafé
Szerző: Dajkó Pál
"2009-ben, különösen az ünnepi szezonban nagyot robbant az e-könyvek, -olvasók piaca, a fejlesztéseknek és a mérsékelt árcsökkenésnek köszönhetően a korábban alacsony szinten stagnáló eladások jelentős mértékben megnőttek. A legnagyobb nyertese e folyamatnak az Amazon, akiknek a Kindle nevű eszközük (és a rá épített könyvkereskedelem) átlépett egy határt, s kezdi visszahozni a folyamatos fejlesztésre fordított pénzt (nem véletlen, hogy a könyvkiadói szakma is megindította érdekvédelmi harcát az új piacon). A trendet megérezve igen sok cég vágott bele hasonló vállalkozásba – az Apple új terméke, az iPad ugyan nem speciális célhardver, de kiválóan alkalmas akár e-könyvek olvasására is, így nem meglepő, hogy az Amazon a napokban jelentette be: át fogják gondolni a fejlesztési terveket, mivel komoly versenytársat látnak az iPadben. S ahogy beszámoltunk róla, a Magyar Telekomnál is úgy gondolták, hogy érdemes óvatos lépéseket tenni e területen. A várható legnagyobb ellenfél, a hatalmas adatbázissal rendelkező Google, bár apró lépéseket, egyelőre partnerként, tettek már, de igazából nem szálltak be erre a piacra – s a lehetséges versenytársak jogi úton igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy ez ne is történhessék meg.
Tavaly" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem,
eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing,
valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.