Internet azonnal
2010. február 10. írta: vecseilaszlo

Internet azonnal

Mindent most akarunk tudni, mindent azonnal meg akarunk osztani, és jólesik, ha ismerőseink a világhálón is velünk vannak. Ezek jellemzik leginkább az interneten a trendkövetőket, vagyis nagyjából a lakosság harmadát. A BKV-sztrájk alatti online útitárskeresésben, a haiti katasztrófa kapcsán megnyilvánuló „valós idejű” és világméretű segítségnyújtásban szinte kézzelfoghatóan érződnek a 2010-re beharangozott trendek kölcsönhatásai.

Forrás: Népszabadság Online
Szerző: Fülöp Hajnalka


"A pilla-net fogalma még idegenül hangzik, a web 2.0 viszont már ismerősebb. A valós idejűség elvárása mindkettőben jelen van, maga a fogalom évek óta a fejünk fölött lebeg. Az újdonság abban rejlik, hogy az azonnaliság elvárása már nemcsak a médiumokat, a híreket, az online világot érinti, hanem a termékeket és a szolgáltatásokat is – kezdi az irányzatok bemutatását dr. Törőcsik Mária, a Trendinspiracio Műhely (www.trendinspiracio.hu) vezető kutatója.

Szerinte a haiti katasztrófával kapcsolatos közösségi megnyilvánulásokban egyszerre van jelen az azonnaliság, az egyén elismerés iránti vágya és a közösségi web számos eleme. A „pilla|net trendnek” köszönhetően a most még megélhető élmény, a most még elérhető boldogság és fogyasztás kerül a középpontba. Részben éppen az internet hatására, a legrövidebb várakozási idő is elfogadhatatlanná vált sokak számára, azonnal akarunk mindent tudni, mindent megkapni.

Megváltoznak a keresési módok is. – 2009. december eleje óta a Google keresője képes –angolul – a valós időben történő keresésre is. Az időbeli szűkítés a magyar felületen is elérhető már, ám itt a legkisebb egység jelenleg az elmúlt 1 óra. Ilyen időintervallumban az információk a közösségi oldalakon pörögnek legjobban, az internetezők pedig a nagyvilág történéseivel kapcsolatban egyre inkább ezeken a helyeken tájékozódnak. A Twitter, a Facebook, a MySpace és a FriendFeed csak pár példa azon weblapokból, melyekkel a keresőóriás megállapodást kötött, s ennek értelmében a felhasználóik által publikusnak szánt tartalmakból is érkeznek találatok a Google keresőjébe – mondta el lapunknak Kéner Eszter, a www.guglisagok.hu főszerkesztője.

A jelenség mögött a web 2.0 forradalom társadalmi hatásának beérése figyelhető meg, ezen belül is az online közösségi hálózatok elterjedése. Elképesztő mennyiségű információ áramlik ezeken a csatornákon, hiszen" ... >>

 

 


Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001745582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása