Az optimalizálás kezdetekor minden SEO-szakember szembesül a kulcsszóválasztás problémájával, amit lebonthatunk Long Tail-re és Short Tail-re, s a feladat nagyságától függően kell eldönteni, hogy melyiknek lesz nagyobb az aránya.
Forrás: Honliner - Online marketing szakmai portál
Szerző: Genda Csongor
"De vizsgáljuk meg alaposabban, hogy milyen jelentéstartalommal bírnak a fent említett kifejezések. A Short Tail tulajdonképpen azt jelenti, hogy olyan keyword-okat választunk, amelyek rendkívül népszerűek, ám ugyanakkor óriási verseny is kialakult azokra az elmúlt évek során. Ha egy példán keresztül akarjuk szemléltetni ezt, akkor megemlíthetjük az ingatlan vagy eladó ingatlan kifejezéseket. Egyértelmű, hogy hosszú évek megfeszített munkájára volna szükség, hogy megvessük a lábunkat ezen keyword-okra a találati lista első felében, ám a konkurencia folyamatos erősödése miatt talán nem is sikerülne beverekednünk magunkat az első ötbe. Nos, ezt értjük Short Tail alatt, a Long Tail viszont azt jelenti, hogy olyan kifejezéseket választunk, amelyekre sokkal könnyebb felhozni egy weboldalt. Ha a fenti ingatlanos példánál maradunk, akkor" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.