Hiába került a Google Labs kísérleti műhelyéből nyilvános bétaállapotba a Social Search, a kereső kénytelen lemondani a legnépszerűbb közösségi szájton, a Facebookon található adatok túlnyomó többségéről. Bár tavaly decemberben a két cég megállapodást kötött egymással, a 350 millió facebook-tag státuszüzeneteihez továbbra sem férhet hozzá a Google.
Forrás: Index
"A Google a napokban ünnepélyesen kihozta a laborból, és béta állapotban a nagyközönség elé tárta a Social Searchöt, amely a felhasználók ismerőseinek posztjait, képeit, videóit is megjeleníti a keresési találatok között.
Ahhoz, hogy a szolgáltatás működjön, kell egy Google-account, ami a Gmailre vagy a Google Docs-ra való feliratkozással automatikusan létrejön, és ki kell tölteni a Google Profile-t, illetve meg kell adni azokat a linkeket, amelyek a különböző közösségi szájtokon már létrehozott profiloldalakra mutatnak.
Innentől kezdve a kereső a találatok között megjeleníti az ismerősöktől származó információt is, feltéve, hogy a felhasználó korábban bejelentkezett a Google-be. A Social Search keres a Twitter- és Blogger-posztok, a Flickrre és a Picasára feltöltött képek között, sőt a Facebook által nemrég felvásárolt FriendFeeden is.
Nem működik viszont a Facebookkal, ami azért különösen érdekes, mert" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.