Amint arról a blogunkon is beszámoltunk, Google Analytics fiókja nemrégiben új, jelentős funkciókkal bővült. A hét új funkció használatával gyorsabban betekintést nyerhet a honlapja aktuális statisztikáiba, még jobban személyre szabhatja a különféle feltételeket, fejlettebb elemzéseket készíthet és hatékonyabban követheti nyomon a mobil marketinget!
Forrás: Google
Intelligens elemzés és egyéni figyelmeztetések
Az Analytics Intelligencia algoritmusok által vezérelt, intelligens motorja napi, heti és havi szakaszokra bontva figyeli az adatminták alakulását. Az adattrendekben és helyzetképekben mutatkozó jelentős eltérések - amelyeket más módon esetleg észre sem venne - közvetlenül megjelennek fiókjában. Módja nyílik arra is, hogy saját egyéni figyelmeztetéseket hozzon létre, amelyek figyelik az Ön által kiválasztott dimenziókat és mutatókat, és amelyek elküldhetők e-mailben vagy megjeleníthetők a felhasználói felületen.
Kibővített célok és új célok a látogatói aktivitás mérésére
Mostantól még több konverziót követhet nyomon, mert profilonként akár 20 célt is meghatározhat. Mérje a felhasználók aktivitását és webhelyének márkaépítési sikerét a Webhelyen töltött idő és az Oldal/látogatás érték alapján meghatározott célokkal. Az első felhasználói aktivitásra vonatkozó céljának meghatározásához segítséget nyújthat az itt elérhető rövid útmutatás.
Bővített mobiljelentés-készítés
A Google Analytics kibővítette a mobilwebhelyek támogatását, valamint az iPhone és az Android mobilkészülékek által használt alkalmazások nyomon követését. A PHP-, JSP-, PERL- vagy ASPX-alapú mobilwebhelyek esetében szerveroldali kód hozzáadásával a Javascriptet nem futtató telefonokat is nyomon követheti. A mobilalkalmazások fejlesztői hozzáférnek az SDK-hoz és a műszaki implementációs adatokhoz (csak angol nyelven). A Látogatók panel új Mobiljelentéseiben megtekintheti a mobilkészülékek és szolgáltatók szerint lebontott adatokat is.
Egyedi látogatók száma mutató
Tüntesse fel az Egyedi látogatók száma mutatót az egyéni jelentésben vagy a speciális szegmensekben; így ellenőrizheti, hogy ténylegesen hány látogató (egyedi cookie) érkezik webhelyére. Az Egyedi látogatók számát a Google Analytics bármelyik dimenziójában kiválaszthatja mutatóként.
Speciális szűrők
Kutasson mélyebben az adatokban a kimutatás, a másodlagos dimenziók és a speciális szűrők használatával. Ezek az összetett funkciók lehetővé teszik, hogy bármikor részletekbe menő adatelemzést végezzen fiókjában.
Speciális szegmensek és egyéni jelentéssablonok megosztása
Bármely másik Analytics-fiók tulajdonosával megoszthatja egy speciális szegmens vagy egyéni jelentés URL-jét. Az előre formázott sablon automatikusan importálásra kerül a másik fiókba. Speciális szegmenseit és egyéni jelentéseit mostantól meghatározott profilokkal is megoszthatja vagy előlük elrejtheti.
Többszörös egyéni változók funkció
Az egyéni változók teszik lehetővé, hogy a Google Analytics használata rugalmas és hatékony módon személyre szabható legyen. Segítségükkel összegyűjtheti az üzletmenete számára legfontosabb, egyedi webhelyhasználati adatokat. A látogatókat különféle látogatószintű (pl. tag vagy nem tag), munkamenetszintű (pl. bejelentkezett-e vagy sem) és oldalszintű (pl. megnézte-e a sportrovatot) attribútumok alapján is meghatározhatja és nyomon követheti. Az egyéni változók segítségével tetszőleges számú, a webhelyével kapcsolatos interakciót és viselkedést vizsgálhat.
Kapcsolódó információ itt a blogon:
Intelligensebb lett az Analytics
Forrás: Google Inside AdWords Magyarország blog - Lényeg az eredmény
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.