Fenyegeti-e az iWiW-et a Facebook? Hogyan kommunikáljanak a cégek a közösségi weben? Mi folyik a kínai interneten? Netanel "Net" Jacobsson svéd-izraeli internetes vállalkozót, az AOL és a Facebook korábbi üzletfejlesztési vezetőjét kérdeztük, amikor decemberben az iWiW-nek adott tanácsokat Budapesten.
Forrás: [origo] techbázis > internet
Szerző: Vámosi Gergő
"Jacobsson másfél évtizede dolgozik webes vállalkozásokkal és médiacégekkel. Majdnem két éven át a Facebook belső üzletfejlesztési igazgatója volt, de megfordult az ICQ-nál és az America Online-nál is, jelenleg pedig többek között iPhone-ra és Facebookra fejlesztő cégek tanácsadó testületének tagja, de egy kínai közösségi oldalt is igazgat. A szakembert budapesti munkája végeztével kerestük fel egy interjúra.
Azok után, hogy a Facebooknál dolgozott, nem érzi furcsának, hogy most a konkurenciának ad tanácsokat?
A Facebook nem igazán foglalkozott még a magyar piaccal, és jelenleg éppen mással kell törődniük. Talán majd ha nagyobb lesz a Facebook jelenléte a magyar piacon, akkor megváltozik a helyzet, de most semmiképp sem konkurensek, már csak azért sem, mert az iWiW-et sokkal többen használják.
Tagadhatatlan, hogy az iWiW egyes újabb fejlesztései a Facebookról ismert funkciókat hozták be a magyar közösségi oldalra is.
A Facebook valóban egyfajta vezető szerepet tölt be a webes fejlesztések terén, sok más közösségi oldal utánozza a lépéseit, miközben maga a is nézelődik. Mostanában például nagyon oda kellett figyelnie a Twitterre. Azt hiszem, ez kölcsönös, mindenki lemásolgat ezt-azt, de végül az a lényeg, hogy mitől nyújt valami egyedi dolgot a felhasználóknak az én szolgáltatásom, vagyis ez esetben az iWiW. Ezeket a dolgokat érdemes magasabb szintre emelni, hiszen" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.