Intelligens reklámtáblákat dolgozott ki az Intel és a Microsoft, amelyek célja, hogy mérhetővé és interaktívvá váljanak a bolti és köztereken lévő kampányok. Mindez hatalmas versenyképességi tényező lehet az offline üzletek és reklámhordozók kezében.
Forrás: HWSW
Szerző: Bizó Dániel
"Offline üzletek és hirdetők számára
Az elsődleges magyarázat, amiért az elmúlt évek során az üzletek és offline média folyamatosan teret veszítenek a webbel szemben, az valószínűleg az, hogy az online világban a médiafogyasztás és vásárlás minőségbeli ugrást képvisel, a felhasználók kényelmesen és gyorsan jutnak a kívánt információhoz, anélkül, hogy ezért el kellene hagyniuk az otthonukat vagy a munkahelyüket.
A web ráadásul a kereskedő és hirdető számára is rengeteg előnnyel szolgál, ugyanis hatalmas mennyiségű adatot tudnak olcsón szerezni a vevőkről, és ennek megfelelően testre szabni az ajánlatokat, és mérni azok eredményességét. Gondoljunk csak az Amazon kiforrt termékajánlási rendszerére, vagy a tartalom és viselkedés alapján célzott hirdetésekre.
Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy a web teljesen helyettesítené tudná a személyes vásárlást, hatalmas tétje van azonban annak is, hogy hol alakul ki az online-offline egyensúly, vagyis hol áll meg az online kereskedelem térnyerése. Az üzleteknek és a fizikai reklámhordozókban érdekelteknek azonban szükségük van újításokra annak érdekében, hogy felvegyék a versenyt a web által kínált, elsősorban információs előnyökkel, hogy a vevők által tapasztalt vásárlási élményt a kor követelményeihez igazítsák.
Kibővített valóság
Az Intel és a Microsoft megoldása kihasználja az aktuálisan elérhető technológiákat, és egy olyan hirdetőtáblát eredményez, amely két hatalmas, 2 méter 30 centiméter magas kijelzőből áll, és kamerát valamint beágyazott számítógépet rejt - természetesen Intel Core i7 processzorral és Windows Embedded Standard 2011 operációs rendszerrel. A CES-en prezentált tábla egyik fele hagyományos LCD-panel, a másik egy transzparens, érintőképernyős holografikus kijelző, amely azt az érzetet kelti, hogy térben a vevő elé vetíti az információkat. A transzparenciát felhasználva akár az üzlet mögötte látható részéhez is igazíthatja azokat (például terméknevek, jellemzők, árak), olyan hatást keltve így, mintha a termékekhez kapcsolódnának (augmented reality, kibővített valóság).
Egy ilyen tábla lehetőségei rendkívül tágasak. A kamerával egy beépített szoftver képes az előtte elhaladó vevőket demográfiailag csoportosítani, számára célzott hirdetést kínálni, és regisztrálni, hogy melyik hirdetésre figyelt fel. Ez egyből lehetővé teszi, hogy mérni lehessen a kampányok hatékonyságát, és optimalizálni rajtuk, így az intelligens hirdetőtábla ideális" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.