Felmennek a Facebookra, csinálnak egy Twittert (SMO pro és kontra)
2010. január 20. írta: vecseilaszlo

Felmennek a Facebookra, csinálnak egy Twittert (SMO pro és kontra)

Még a Vodafone közösségi médiás fiaskó előtt írtunk egy cikket, a jelentősebb hazai márkák aktivitásairól. Van-e, kell-e közösségi médiás jelenlét? Kik és mit csinálnak a Facebookon, Twitteren? Mit mondott erről Müller Tamás még a kirúgás előtt?

Forrás: Kreatív.Online
Szerző: Lausek Esther


"A nemzetközi trendek és a fogyasztóik után loholva az utóbbi időben megjelent néhány hazai márka és vállalat a népszerű közösségi oldalakon. A Pannon új irodaházának avatója kapcsán, szeptember közepén indította el vállalati Twitter-accountját, a Vodafone két hónapja van fent a You Tube-on és a Twitteren, és a közeljövőben indítja el rajongói oldalát a Facebookon is. Az OTP Magánnyugdíjpénztár áprilisban, az OTP Pénztárak novemberben jelent meg a Facebookon, ahova a Coke Club is átköltözött idén nyáron az Iwiwről. Vannak kisebb vendéglátóhelyek is, amelyek idén már aktívan használják a Twittert vagy a Facebookot.

Itt vagyok, mit csináljak
A márkáknak oda kell menni, ahol a fogyasztóik vannak, tehát a közösségi oldalakra – ez a mondat ma már egyetlen kommunikációs szakember számára sem hangzik idegenül. Az is egyre világosabb, hogy nem elég ezekre az oldalakra kitolni a bannereket – még ha az földrajzi alapon célzott vagy egyéb profiladatok alapján szelektált is. Szintén nem elég az Iwiwen vagy a Facebookon regisztrálni, boldog-boldogtalant bejelölni, és esetleg még folyamatosan linkekkel, ajánlatokkal, reklámüzenetekkel is bombázni őket. Beszélgetni kell a felhasználókkal közvetlenül, fenntartani az érdeklődésüket, értékes tartalmakkal ellátni őket, és bevonni – ebben nem csak az ügynökségi, de a vállalati szakemberek is egyetértenek.

A közösségi médiában való jelenlét, és ezenbelül az online közösségi pr szükségessége tehát egyre nyilvánvalóbb számos vállalatnál és márkánál. De hogyan? Mikor, ki, milyen tartalmakkal, milyen formában, milyen felületeken kommunikáljon, milyen üzeneteket adjon át? Proaktív vagy reaktív legyen a kommunikáció, push vagy pull, szórakoztató vagy inkább hasznos? Meg lehet találni a legjobb módját a közösségi médiában való jelenlétnek? És ha igen, mit hoz ez a cégnek? Mennyi munkaidőt, energiát érdemes ebbe belefektetni? Lehet a megtérülést nézni, mérni, optimalizálni, tervezni és stratégiát felépíteni rá? Sorolhatnánk még számos kérdést: egyelőre nem sokan tudnak ilyen tapasztalatról beszámolni. A legtöbben itthon egyelőre még csak próbálkoznak, kísérleteznek, gyakran egy-egy lelkes munkatárson múlik, hogy mennyire aktívak, a trendkövető szakemberek pedig különböző véleményen vannak." ... >>

Néhány márka a hazai közösségi médiában

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr421687535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása