Nemrég egyik szakmabeli kollégánkkal beszélgettem, aki amúgy aktív YouTube videó feltöltő, saját csatornája is van. A beszélgetés során kiderült hogy az illetőnek fogalma sem volt arról, hogy a YouTube egész komoly statisztikákat ad a videók megnézőiről. Azóta egy gyors házi felmérés során kiderült, hogy a YouTube ezen funkcióját (ami már majdnem 1,5 éve elérhető) nem nagyon ismerik és ezért nem használják az emberek.
Forrás: OMA - Online Marketing Akadémia
Szerző: Fehér Márton
"Publikus statisztikák
Jó ha tudod, hogy a YouTube videók nézettségéről (az eddigi megnézések számán kívül) “külsősként” is meg tudsz nézni ezt azt! Ehhez nem kell mást tenned, mint a videó alatt “Statistics & Data” blokkra rákattintasz.
Bennfentes statisztikák
A videó tulajdonosaként pedig ennél jóval több információt is megtudhatsz saját videódról. Nemcsak azt, hogy hányan és időben milyen eloszlásban tekintették meg a feltöltött tartalmadat, hanem azt is, hogy:
- melyik országban milyen népszerű volt,
- ha elegendő adat áll rendelkezésre, akkor azt is megtudhatod, hogy életkor szerint milyen eloszlásúak a (YouTube-ba bejelentkezett) nézőid.
- hogyan kerültek nézőid a videódhoz (a “related video” ajánlásokból, vagy keresések útján vagy valamelyik weboldalon beágyazott videóként tekintették meg… stb.)
Ezt a funkciót úgy hívják, hogy YouTube Insight. Hogy tudod elővarázsolni?" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.