A fogyasztók és a személyiségi jogvédők aggodalmainak ellenére a marketingesek továbbra is kiállnak a viselkedés-alapú targetálás mellett, arra hivatkozva, hogy az internetezők igénye a releváns ajánlatokra erősebb, mint az aggodalmuk.
Forrás: Marketing Morzsák
Szerző: Forgács Mariann
"Egy friss tanulmány, melyet az Annenberg School for Communication, a Kaliforniai Egyetem Berkeley Jogi kara és az Annenberg Public Policy Center készített közösen, pont ennek ellenkezőjéről számolt be.
„Azzal ellentétben, ahogy sok marketinges vélekedik, a legtöbb felnőtt amerikai (66%) nem szeretné, ha a reklámokat érdeklődési körükhöz igazítanák” – írja a tanulmány. „Sőt, amikor három bevett és használt adatgyűjtési módszerről tájékoztatjuk őket, mely alapján személyre szabják a reklámokat, még magasabb az aránya azoknak – 73 és 86% között –, akik nem kívánnak ilyen jellegű reklámokat kapni.”
A válaszadók nagyobb érdeklődést mutattak a személyre szabott ajánlatok és hírek iránt, de az amerikaiak kevesebb mint fele szeretne bármilyen nemű, érdeklődési köréhez igazított webes tartalmat.
Ez minden korcsoportban így volt – még a 18-24 éves kor közötti fiatal felnőttek is nagyobb arányban mondtak nemet a viselkedés-alapú marketingre, mint ahányan igent, kivéve az árkedvezménnyel járó ajánlatokat.
Számos korábbi tanulmány más eredményre jutott. " .. >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.