Az internet mentette meg az amerikai kiskereskedelem idei karácsonyát a napokban megjelent felmérések szerint. Főként az elektronikai termékeket keresték a netes vásárlók, de bővült az ékszer és lábbeli forgalom is az USA-ban. Az Amazonon a Kindle, az iPod Touch és a Garmin Nüvi volt a sláger.
Forrás: MARKET!NG&MEDIA
"Az internetes forgalom bizonyult a legnagyobb karácsonyi ajándéknak az amerikai kereskedők számára, a webes értékesítésnek köszönhetően a vártnál jobban zárták az évet a tengerentúli kiskereskedők. Előzetesen 1 százalékos visszaeséssel számoltak a november 1. és december 24. közötti időszakban az Egyesült Államokban 2008. hasonló időszakához képest, végül azonban a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,6 százalékos növekedéséről számolt be legújabb felmérésében a MasterCard.
Ez különösen annak tükrében pozitív eredmény, hogy 2008-ban 2,3 százalékkal csökkent a karácsonyi forgalom a tengerentúlon az egy évvel korábbival összevetve. Az idei kedvezőbb eredményben nagy szerepe volt a netes értékesítésben, amely a MasterCard adatai szerint az idei karácsonyi időszakban 15,5 százalékkal múlta felül a tavalyit. Az elektronikai termékek, ékszerek és lábbelik netes forgalma több mint 16 százalékkal nőtt a MasterCard felmérése szerint.
Bár növekedésről számolt be a november-decemberi webes költésben a comScore piackutató cég is, a társaság lényegesen visszafogottabb bővülést mért, mint a MasterCard. A comScore adatai szerint az idén november elseje és december 20-a között valamivel több, mint 25,5 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a világhálón, ami 4 százalékos növekedést jelent 2008. hasonló időszakához képest.
Különösen a karácsony előtti utolsó napokban ugrott meg a webes értékesítés" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.