Nem fogok senkit meglepni: fontos fegyverténye a webnek, hogy minden aktivitás pontosan mérhető (még ha azok mozgatórugói nem is pontosan). Ez a mérhetőség azért fontos, mert nem ad teret a szubjektumnak, a szerintemmel kezdődő mondatoknak, az érzelmi érveléseknek. Ha elfogadjuk egy mérésről, hogy az helyes, akkor már esetleg a tényekkel kerülünk szembe, ami – lássuk be – hosszútávon tarthatatlan helyzet.
Forrás: SEO blog
Szerző: Bánóczy Zoltán
"Az SMO-ból, azaz a különböző socialnek hívott médiákból (iwiw, facebook, twitter, ...) jövő közönség pont olyan, mint a többi. Vagy van mérhető vásárlási hajlandósága, visszatérési hányadosa, vagy nincs. Vagy van szignifikáns volumene, vagy nincs. (Civilek kedvéért: SMO alatt (Social Media Optimization) azt a tevékenységet értjük, amely arra irányul, hogy a socialnek nevezett szolgáltatásokból a legtöbbet hozza ki egy adott megrendelő számára.)
Nálam akkor szokott bebillenni a bullshit-bit, amikor az SMO-s érvelések eljutnak addig, hogy egy-egy site direct, referral, PPC és SEO-jellegű forgalmainak egy része az SMO-ból eredeztethető, csak nem tudjuk kimérni hogy milyen és mekkora része az. A Google Analytics az ilyen dumákat teszi a helyére.
Igaz, az Analytics ilyen látogatói forráskategóriát nem ismer, hogy SMO, de úgy járunk el, mint Virág et. (Őze Lajos) a Tanúban: majd csinálunk.
Első lépésben nincs más teendőnk, mint" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.