A keresőhirdetések részesedése az online reklámköltésen belül 2008-ban 17 százalék volt az IAB Hungary adatai szerint, és nem meglepő módon itt volt tapasztalható arányaiban a legnagyobb növekedés is, az előző évvel összevetve. Már csak azért sem érhet ez a hír senkit váratlanul, mert a magyarnál fejlettebb piacokon a display és search aránya jóval kiegyenlítettebb.
Forrás: Terepnapló - Médiapiaci - és web bazár
"A magyar keresőpiac annyiban sajátosnak tekinthető, hogy praktikusan "egy, csak egy legény van talpon a vidéken" a Google révén, hiszen a közelmúltban a Sanoma is útilaput kötött a saját keresője talpára. Így nem fordulhat elő olyan helyzet mint a cseheknél, ahol a Seznam.cz nagyjából 60 százalékos részesedéssel dominálja a keresőpiacot. Véleményem szerint nem túl szerencsés, ha egy szereplő monopolhelyzetben van a saját piacán - ideális esetben a felhasználók választása, és nem valami állami döntés révén - de ezen a kérdésen Konrád már elmélkedett egy sort, így ezen túl is lépnék ezúttal.
A keresőmarketing vitán felül rendkívül hatékony, azonban jelentős különbségek lehetnek egyes termékkategóriákon belül, másrészt egy kicsivel is szegmentáltabb keresőpiac eltérő felhasználói igényeket elégíthet ki.
Az online keresések típusaira Andrei Broder állított fel egy lehetséges tipológiát, ahol megkülönböztette a navigációs, információs illetve tranzakciós jellegű keresést.
A leggyakrabban azt mondhatjuk, hogy a felhasználók" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.