Az internet robbanásszerű növekedésével sok minden megváltozott. A felületek, funkciók, tartalmak mind új köntösbe bújtak, de egy valami maradt a régiben: az emberek nem akarnak fizetni a tartalomért, sőt a reklámokat sem szívesen látják.
Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel
"A Wall Street Journal megbízásából a Gfk kutatóintézet 15 európai országban végzett felmérésben 17 ezer embert kérdezett meg arról, hogy használják-e a világháló lehetőségeit, s ha igen, akkor hogyan.
Az eredmények vegyesek, hiszen Nyugat-Európa már szinte teljesen felzárkózott a személyes internethasználat tekintetében az Egyesült Államokhoz. A tengerentúli országban 75, Nyugat-Európában pedig a lakosság 61 százaléka már valamilyen módon használja a webet, akár otthonról, akár munkahelyről, internetkávézóból vagy mobilkészülékről. Teljes Európára nézve ez az arány már csak 59 százalék, s nem meglepő, hogy a keleti és déli végek húzzák lefelé az átlagot. A szórás pedig óriási. Hollandiában és Svédországban 91 illetve 86 százalékos a használat aránya, míg Olaszországban, Romániában és Bulgáriában mindössze 39, 36 illetve 37 százalék. A számok mellé érdemes megjegyezni, hogy Norvégia és Hollandia a kontinens legerősebb, míg Bulgária és Románia a leggyengébb gazdaságai közé tartozik. Olaszországban és az egyéb mediterrán vidékeken pedig inkább kulturális okai vannak a lemaradásnak.
Nem csak a penetráció számít
A penetráció mértéke azonban csak az egyik alap mutatója az internetes fejlettségnek. Két másik fontos szempontot figyelembe véve azonban messze elmaradunk az USA-tól. A tartalomszolgáltatók, akik a hirdetésektől és az előfizetési díjaktól függenek, folyamatos harcokat vívnak Európában, s egyre gyakrabban a túlélésről szólnak a csaták. Ellenben az elektronikus kereskedelem, online bankolás és a webes szolgáltatások sokkal inkább megvetették a lábukat az itteni piacokon, bár ezen a területen is jókora lemaradásról lehet beszélni, ha kiemeljük Németországot és az Egyesült Királyságot a palettáról.
A helyzetet a felhasználók maguk sem könnyítik meg, s messze nem a szolgáltatók gyengeségéről van csak szó. Az európai válaszadók 42 százaléka meggyőződéssel állítja, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.