Az elmúlt hetekben sok-sok olyan új feature vált elérhetővé a Google Analyticsben, mely a SEO-tevékenységet is új alapokra helyezi. Említeni sokan emlegették ezeket, itt a felhasználásukra szeretnék példákat adni.
Forrás: SEO blog
Szerző: Bánóczy Zoltán
"1, Különösen jól használható a pivot/secondary funkció, mely tavasszal jelent meg néhány fiókban, majd idén ősszel mindenhol. A Secondary Dimension funkció néhány eddig szegmentálhatatlan, átlagolt érték tovább-bontását teszi lehetővé, pl.: alapból eddig a Landing Page-ek egybe látszódtak, most forrás (referrer) alapján is külön-külön. A Pivot funkció az Excel hasonló nevű szolgáltatásához hasonló: jól áttekinhető kétdimenziós táblázatokat lehet a segítségével készíteni. A fenti két funkció együttes használata egy tulajdonképpen 3D-s táblázatot eredményez, ami már nagyon komoly mikroszegmentálásoknak lehet inputja.
2, A Google kedvessége, jelesül hogy az organikus találati listák átkattintási pozícióit engedi mérni, igaz csak az átkattintások 3-12% százalékában - longtail kereséseknél kevésbé, shortheadnél jobban, nagyobb mintavételezéssel. Átkattintási pozíció alatt a találati listán, adott keresésre elfoglalt helyezés (találati sorrend) értendő.
3, A Custom Variables segítségével" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.