A nagy lapkiadó cégek végre megmozdultak, és cselekednek is amellett hogy a Google-t fenyegetik bojkottal, és közben szomorúan nézik, hogyan viszi el az internet az olvasótáborukat és a bevételüket. Az öt legnagyobb amerikai lapkiadó közös webes újságbolttal hódítaná vissza a netre szokott felhasználókat, az iTunes sikerét akarják megismételni.
Forrás: Index
"Öt nagy amerikai központú nemzetközi lapkiadó cég, a Conde Nast Publications, a Hearst Corp., a Meredith Corp., a News Corp. és a Time Inc. fogott össze [1], hogy hazai pályán verjék meg a pozícióikat fenyegető online híraggregétorokat és a lapok elektronikus verzióit árusító oldalakat. A két legnagyobb ellenfél a Google és az Amazon.
Előbbit a Google News miatt folyamatosan támadják azzal, hogy ellopja a híreket és azzal az olvasókat is – a Google válasza minderre az, hogy ez éppen fordítva van, a friss hírek egy helyre gyűjtésével, és a pár mondatos bevezető után az az eredeti forrásra linkeléssel éppen a Google News hoz plusz olvasókat a lapoknak.
Az Amazon a Kindle ebook-olvasóra letölthető változatban már egy ideje árulja az öt nagy kiadó újságait is (ezek között olyan híres lapok vannak, mint a Sports Illustrated, a Wall Street Journal, a Wired és a Vanity Fair). Ezzel az a gondja a kiadóknak, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.