Online vásárolt már az internetezők 67 százaléka, 2,1 millió fő. Rendszeresen vásárol online 42 százalék, 1,3 millió internetező.
Forrás: Netkutatások - A magyar és a nemzetközi Internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
Szerző: Sárközy Ildikó FMCG Marketing Tanácsadó
"Az online vásárlók demográfiája:
- férfiak 55 százalék,
- 18-29 évesek 40 százalék,
- Budapesten élők 30 százalék
A könyv a leggyakrabban vásárolt termék, az internetezők 17 százaléka rendel online könyvet.
Az üdülésre, szállásra költik a legtöbbet az internetezők, átlagosan 95 ezer forintot 2008-ban. Üdülést, szállást a netezők 9 százaléka foglalt.
A repülőjegy esetén az online foglalás utolérte az offline vásárlást. Repülőjegyet a netezők 10 százaléka vásárolt és az 50 százalékuk foglalta le repülőjegyét online 2008-ban.
Az internetezők 40 százaléka határozott céllal keres fel online boltokat. 60 százalék nézelődés, keresgélés céljából.
Az online vásárlás előnyei az online vásárlók számára:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.