Az olasz napilap, a La Stampa elsőként lépett az itáliai médiapiacon, hiszen alighogy az Amazon piacra dobta első e-olvasóját, a Kindle-t 2007 karácsonyán, a torinói székhelyű lap komoly projektbe kezdett.
Forrás: Világgazdaság
"Az eredmény ez év tavaszán látott napvilágot: megjelent az újság e-papír változata. A digitális formátumot eddig az iLiad készülékkel olvashatták az érdeklődők, ám 2009 októberében, amikor a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi lánca, az Amazon bejelentette, hogy az Egyesült Államok mellett több mint száz országban elérhetővé teszi e-könyvolvasóját, a Kindle-t, az elérhető tartalom között – több mint 85 amerikai és európai magazin és napilap mellett egyedüli olaszként – már a La Stampa is helyet kapott. Ez komoly lökést adhat az olasz lap példányszám-növekedésének – bizakodnak a társaságnál, ugyanis egyes prognózisok szerint az e-példányszám megkétszereződik. (Tény, a kínálatban az olasz Corriere della Sera is fellelhető, igaz, nem a teljes, hanem csak a „lecsupaszított” változata.)
A Kindle-t vásárlók számára egyébként a magazinok és napilapok mellett mintegy 250 ezer könyv is elérhetővé válik, s a kör folyamatosan bővül. Ami az árakat illeti, egy-egy könyvhöz 10 euró alatt hozzájuthatnak az érdeklődők, a letöltés pedig még egy percig sem tart. Úgy tűnik, az olvasók megértek a változásra, hiszen az Amazon adatai szerint a Kindle piacra dobását követően háromszor annyian vásárolnak könyvet, mint korábban." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.