Az előző bejegyzésben írtam már a Google Analytics hasznosságáról, most egy kicsit bővebben mutatom be az E-kereskedelmi modult, amely webáruház tulajdonosnak kifejezetten hasznos.
Forrás: E-commerce - Kereskedj JÓL a weben! Webáruház készítés, Webáruház fejlesztés, Webáruház marketing
Szerző: Horváth Ernő
"Nézzük meg, hogy milyen alap információk érhetőek el ezen modulon keresztül.
- Konverziós ráta %-ban vagyis a látogatók hány %-a vásárol;
- Tranzakciók száma, vagyis hányan vásároltak ténylegesen a webáruházban;
- Az átlagos rendelési érték, vagyis mekkora összegű volt egy átlagos kosár;
- A megrendelt termékek darabszáma, vagyis hány különböző terméket vettek a vásárlók;
- A legtöbbet eladott termékek közül az első öt megjelenítése, vagyis azok a termékek amelyekből a legtöbb fogyott;
- Vásárlások forrása, vagyis milyen irányból jött látogatók mekkora forgalmat realizáltak a webáruházban;
Természetesen a fenti információk bármely időszakra lekérdezhetőek, vagyis az elmúlt harminc napon túl akár a fél évvel ezelőtti információkat is megtekinthetjük a rendszer segítségével, vagy akár a fél évvel ezelőtti adatokat össze tudjuk hasonlítani az elmúlt 30 nap adataival.
Ezek tulajdonképpen csak az összefoglaló adatok, most nézzük meg egy kicsit konkrétabban, hogy mire is van lehetőség még." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.