Az Interneten egyre inkább elszaporodó, elektronikus levelesládákat megtöltõ jelenség a spam. A spam kéretlen elektronikus levelet jelent. Lényege, hogy a címzett fél nem járult hozzá ahhoz, hogy ilyen tartalmú levelet kapjon.
Forrás: Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete
"A spam célja kétirányú lehet: direkt és agresszív marketing (reklám) vagy pedig csalással adatok megszerzése a címzettõl. A spamek egy része csupán reklámozási céllal érkezik, és kéretlenül is a figyelemfelkeltést szolgálja. Az ilyen levelek belföldrõl és külföldrõl egyaránt érkezhetnek, és gyakran a gyógyszerek, szoftverek témakörét érintik. A törvény rögzíti, hogy kizárólag egyértelmû, elõzetes hozzájárulás esetén küldhetõ elektronikus úton reklám. Az ilyen reklámokra tehát az igénybevevõnek elõször fel kell iratkoznia.
Ha nem szeretnénk, hogy spamek halmaza lepje el postaládánkat, akkor a különbözõ netes nyereményjátékok során ne adjuk meg folyamatosan e-mail címünket. Gyakori az is, hogy elektronikus vásárlásaink során a rendelési folyamatba ágyazva iratkozunk fel egy-egy „hírlevélre”. Ez azonban nem történhet burkoltan, így mindig egy kis elfogadó nyilatkozatot kell beklikkelnünk ahhoz, hogy késõbb hozzánk ilyen reklámok érkezzenek. A kéretlen küldés tilalma azt is biztosítja, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.