Az interneten már harsogva szól a karácsonyi muzsika, egyre többen igyekeznek a webáruházakba, milliókat költenek el "odafent a neten". De mit keresünk, mit találunk, és minket kik-mik találnak meg a neten karácsony környékén?
Forrás: Népszabadság online
Szerző: Fülöp Hajnalka
"Ha karácsony, akkor vásárlás, méghozzá webes. A GKIeNet felmérése szerint évente 50 százalékkal nő az elektronikus kereskedelem mértéke, itt nincs válság, hisz idén akár a 95 milliárd forintot is meghaladhatja az online kiskereskedelem - webshopokra vontakozó bevétele - mondta Kis Ervin Egon, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért elnöke. A GKIeNet adatai a kereskedők körében végzett kutatáson alapulnak, nem pedig az internetezők megkérdezésén, így jól kirajzolódik a töretlen fejlődés (tavaly 65 milliárd volt ez a bevétel.)
Egy másik kutatás is a témánkhoz tartozó adatot közöl: az NRC által készített ECommerce Trend Report adatai alapján a legalább hetente internetező magyar felnőttek kétötöde vásárol kisebb-nagyobb rendszerességgel az interneten; webáruházakat, online kirakatokat, ár-összehasonlító oldalakat azonban ennél lényegesen többen látogatnak. A karácsonyi vásárlások előkészítésére is kiválóan alkalmasak az idén már egyre több helyen kiemelten kezelt részletes termékinformációk és a termékek forgatható, részletes fotói, leírásai, az ár-összehasonlító oldalakkal pedig percek alatt akár ezreket spórolhatunk!
Mint sok esetben, most is segítségül hívhatjuk a Google keresőt. Kéner Eszter online szakértő, a Guglisagok.hu blogírója a netes vásárlások kapcsán érdekességként megemlítette az ún. "trendkeresőt." " ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.