Arnaud Le Lann, a Euroleads ügyvezetője, szerint mi magunk tesszük tönkre az e-mail marketinget. Hogyan jutottunk el idáig? Elégedettek lehetünk azzal, ha hatból egy címzett olvassa csupán el üzenetünket a legfontosabb európai direkt marketinges országokban?
Forrás: Marketing Morzsák
Szerző: Forgács Mariann
"Néhány “játékos” egyszerűen megfojtotta a piacot: az olyan cégek, akik kontaktus alapján történő árazási stratégiát alkalmaznak, több és több üzenet küldésére kényszerülnek ahhoz, hogy eredményeket tudjanak felmutatni. 1000 eléréshez akár egymillió e-mailt is el kell küldeniük. Így a címzettek egyre több és több e-mailt kapnak – és minél többet kapnak, annál kevesebbet nyitnak meg. Így az adatbázisok tulajdonosai tulajdonképpen maguk alatt vágják a fát.
A kézbesíthetőség a valódi kihívás a direkt marketingesek számára. A spammerek teljesen tönkretették a piacot – napról napra nehezebb elfogadható kézbesítést produkálni –, és a spam mennyisége csak nő.
Szintén nem elhanyagolható szempont a marketingesek stratégiája. Az e-mail és a mobilos kommunikáció gyakran olcsó, könnyen kezelhető, jól mérhető és egyszerűen elindítható. Sokan tehát úgy döntöttek, más csatornákat feladva inkább az e-mailre koncentrálnak, mely megint csak több üzenet küldéséhez vezet.
A csatorna túlzott használatával" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.