"Karácsonykor úgy teszünk, mintha jól élnénk." Karácsonykor mindenkinek égeti a zsebét néhány ezer vagy tízezer forint, amit muszáj elkölteni ajándékra! Ne feledd! Ilyenkor az emberek sokkal fogékonyabbak a vásárlási ajánlatokra! Most még van időd lépni!
Forrás: OMA - Online Marketing Akadémia
Szerzők: Gombos Zsolt és Fehér Márton
"Szezonalitás
Használd a Google Keresési Trendek eszközt a különböző kulcsszavak keresési trendjeinek kielemzéséhez. A szezonalitásra és a karácsonyi roham alakulására ad információt. A legnagyobb karácsonyi roham tavaly az ünnepek előtti 1-2 hétben volt.
Vásárlási hajlandóság
A legtöbb termék esetében a nagy keresési forgalom magas vásárlási hajlandósággal párosul.
Egy átlagos webáruházban ilyenkor egységnyi látogatóból közel kétszer többen vásárolnak, mint az év más szakában.
Eladási modell
Kétféle eladási modell létezik:
- Azonnali értékesítés, amikor cél, hogy a látogató első alkalommal is már lehetőleg vásároljon.
- Feliratkozó gyűjtés, amikor érdeklődők szerzése a cél és később email marketing eszközökkel faragunk belőle vásárlókat.
Karácsonykor törekedj azonnali értékesítésre, nincs idő a feliratkozók nevelésére." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.