A spamek, megtévesztő reklámok, csalások mindennapivá váltak a Facebookon, Twitteren és a MySpace-en is. A szolgáltatók megelégelték a visszaéléseket és azt tervezik, hogy kisöprik a vállalhatatlan tartalmakat.
Forrás: HWSW
Szerző: Dojcsák Dániel
"Sok ember, sok spam
Az e-mail spam ma már régimódinak számít, annak ellenére, hogy jó ideig még bizonyára nem szabadul meg tőle a társadalom. Az új kommunikációs felületek felbukkanása kéretlen vagy megtévesztő reklámok megjelenését is magával hozza, a szolgáltatók igyekeznek küzdeni ellene, de szélmalomharcot vívnak.
A Facebook és a Twitter komoly tömegeket ér el minden nap, s ez csábító a csalók és spammerek számára is. A Twitter-felhasználók számának növekedésével párhuzamosan a spamrobotok is egyre komolyabb jelenléttel bírnak ezen a platformon, s zavaros üzeneteikkel könnyen megtéveszthetik a felhasználókat. Az egyik legelterjedtebb twitteres spammelési módszer, hogy a robotok figyelik, hogy mely kulcsszavak vannak éppen a "trending topics" listában, amiről a népek beszélnek. Ezt követően ők is becsatlakoznak a trend támogatásába, ezrével kezdik ontani az aktuális téma kulcsszavait tartalmazó csiripeket. A különbség csupán annyi, hogy a szavak mögé illesztett link nem egy érdekes képre, újságcikkre mutat, hanem a spam tárgyára, legyen az illegális online gyógyszertár vagy adathalász-szájt.
A Twitter próbálkozik
A robotokkal manipulálni is lehet a népszerű témákat, mivel egy időben nagy mennyiségben képesek egy-egy kulcsszót felfuttatni. A Twitter" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.