Mi történik, ha az online licites vásárlást követően feladott áru hibásan érkezik a címzetthez? Ki köteles gondoskodni az áru célba juttatásáról, és milyen felelősség terheli az eladót?
Forrás: Fogyasztók
Szerző: dr. Zugfil Tamás
"Olvasónk az alábbi problémával keresett meg minket:
"Volt egy működő videokamerám, kicsit öreg volt és használt viszont a funkcióját ellátta. Nem kellett, így meghirdettem és eladtam egy online aukciós portálon. Az ország másik végébe, postán csomagként kellett feladni. Az árát (ötezer forint és postaköltség) meg is kaptam. A vevő miután megkapta, felhívott hogy ez sem jó az sem jó meg hogy én őt átvertem. Ezek után mindenféle csaló szélhámosnak kikiáltott. Ma kaptam egy levelet egy ügyvédi irodától, hogy fizessem meg a videokamera árát és a postaköltséget duplán, illetve ügyvédi munkadíjra további tízezer forintot. Ha nyolc napon belül nem teszem meg akkor ő bíróság elé viszi és csalás miatt feljelent. Mit tudok tenni? Két tanú is van, hogy működött a videokamera mikor fel lett adva."
Az ismertetett tényállás több érdekes jogkérdést is vet fel. Az ügy összes körülményének pontos ismerete nélkül nem adható egyértelmű válasz a feltett kérdésekre, csak az alábbi, általános tájékoztatásra van mód.
Mindenekelőtt azt szükséges megvizsgálnunk, hogy az internetes aukciók során a felek között jön-e létre érvényes szerződés, és ha igen, milyen tartalommal. Ehhez a Polgári Törvénykönyv (Ptk.), illetve az online aukcióknak teret kínáló internetes portálok üzletszabályzatainak rendelkezéseiből kell kiindulni.
A" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.