A weben egyre fontosabb a hatékony keresés. Különösen igaz ez az olyan oldalakra, ahol sok termék vagy információ található. A legtöbb oldal tervezői már felismerték, hogy keresésre szükség van, de a keresésben használt eszközök nehézkesek, a találatok jellege, bemutatása és sorrendje sokszor esetleges. Ha alkalmazzuk a következőkben bemutatásra kerülő megközelítéseket, akkor keresésünk hatékony és valóban felhasználó-központú lesz.
Forrás: Ergománia - Használható honlapot mindenkinek!
Szerző: Rung András, webergonómiai tanácsadó
"Legjobb tipp
A leggyakrabban használt kulcsszavakra keressük meg a legmegfelelőbb találatokat és ne hagyjuk, hogy keresőmotorunk válassza ki ezeket. A mi általunk legmegfelelőbbnek tartott találat kerüljön előre. Ha van három termékünk, amelynek szerepel a nevében a 678-as szám, akkor elsőnek a legnépszerűbbet adjuk vissza mindenképp, ne azt amelyiket az egyébként nem feltétlenül tökéletes algoritmusunk legjobbnak gondol. Kézi beállításainkat nézzük át időnként, és bővítsük folyamatosan, így kicsi emberi időráfordítással sokkal jobb találatokat tudunk majd visszaadni pont ott, ahol a legfontosabb.
Automatikus ajánlás
Automatikus ajánlással is javíthatjuk a keresés hatékonyságát. Ilyenkor segíthetünk a felhasználóknak abban, hogy kevesebbet gépeljenek, ebből kifolyólag az elgépelés esélye is kisebb. Automatikus ajánláskor" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.