Mielőtt a Twitter témába belekezdenék, egy rövid kitérőt tennék a mobiltelefonok irányába.
Forrás: Terepnapló - Médiapiaci - és web bazár
"A rövid szöveges üzenetek (SMS) sikere mindenkit váratlanul ért az iparágban. Mivel eredetileg a mobiltelefon hálózatban felmerült problémák kommunikálására szánták, nem egyfajta felhasználók közötti kapcsolattartásra, ráadásul az éppen nem kihasznált GSM kapacitásra épült, így az üzenetek lehetséges hosszát is korlátozták, a ma már mindenki által jól ismert 160 karakterre.
Egy mérnök, Neil Papworth küldte a legelső üzenetet 1992-ben, de ez után még durván hét év telt el, amíg az üzenetküldés igazán népszerűvé vált. Ennek egyik oka az volt, hogy az induláskor csak a hálózaton belül lehetett használni a szolgáltatást, másrészt az SMS később találta meg saját igazi piacát, a feltöltőkártyás mobiltelefont használó fiatalokban.
A piac aktuális méretének érzékeltetéséhez, az NHH negyedéves adatai alapján honfitársaink 2008. második negyedévben 458 millió(!) szöveges üzenetet küldtek, ami tekintettel a minimális költségre, valódi aranybányának bizonyul a szolgáltatók számára.
140 karakter - A kezdetek
A Twitter megszületése 2006 környékére tehető, ahol néhányan egy olyan szolgáltatás elindításán gondolkodtak, amely felhasználók kis csoportja számára lehetővé teszi, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.