"Összefoglaló: a közösségi szájtokban zajló információterjedés nehezen modellezhető. Intutívan kell ebben a térben kampányolni. Erre pedig a legjobb eszköz a mai napig a vírusmarketing. Az SMO nem több egyszerű parasztvakításnál. Ha egy cégnek fontos a közösségi média, vegyen föl egy olyan embert, aki képes ebben a térben kommunikálni. Az eredményeket ugyanakkor jobb, ha a hiteles és reflektív kommunikációtól várja."
Forrás: Webisztán - webcserkészet 2.0
Szerző: Hírbehozó
"Tim O'Reilly 2005 szeptemberében publikálta híressé vált cikkét, a "What is Web 2.0"-t. Még egy év sem telt el, és az akkori témaszakértő blogok máris egy újfajta marketingeszközről kezdtek el cikkezni.
A felfedezés, ami életre hívta az új buzzwordöt, nem más, minthogy a közösségi szolgáltatásokban a figyelem és a témafelfuttatás mesterségesen is generálható, fenntartható. Nincs más dolgunk tehát, mint mélyrehatóan megismerni ezeket a népszerű közösségi szájtokat, és szakértő felhasználóként megkísérelni saját marketingcéljaink érdekében hasznosítani közösségi webes jelenlétünket.
Jó három éve meg is született a buzzword, melyet az online ügynökségek befűzhettek ajánlatukba: Social Media Optimization.
Aztán eltelt pár év, és kiderült, hogy a közösségi szájtok egyáltalán nem "optimalizálhatóak" jól marketingcélokra. Ennek egyik oka az, hogy a közösségi szájtok - például a Google keresőjével ellentétben - nem összehangoltan fejlődnek. Vagyis nagyon nehéz lenne olyan módszereket kidolgozni, melyek egy cég reputációját, ismertségét azáltal lennének képesek növelni, hogy adott termékei mélyen beágyazódnak ezekbe a közösségi szájtokba.
Másrészt meg ott van maga a közösség, az internetezők is, akik előszeretettel" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.