Egyre több időt fordítanak a fejlett országokban élő internetezők közösségi oldalak látogatására; tavaly minden tizedik, ma már minden hatodik percüket ilyen honlapokon töltötték - mondta a tihanyi Internet Hungary konferencia egyik Egyesült Államok-beli előadója. A Blikk lapigazgatója a hírlopás elleni egységes fellépést sürgette.
Forrás: vasnépe.hu (béta)
"Internet Hungary - szerda
Új, a bevételeket a tartalomszolgáltató és a továbbító között megosztó, a kábel- és a műholdas csatornákéhoz hasonló internetes üzleti modell lehetőségéről beszélt az Internet Hungary konferencián szerdán a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője.
Mihók Attila szerint gazdaságilag még mindig a "print láb" tartja el a kiadók online tevékenységét, ám az utóbbi években jelentően megcsappant a nyomtatott lapokból származó bevétel; eközben a tartalomért fizetni alig hajlandóak az emberek, az ezt finanszírozó bevételek pedig "lassacskán eltűnnek".
"Ha a tárdalom számára fontos lesz az, hogy minőségi tartalmakat kapjon az interneten, akkor valamilyen elmozdulás kell" - tette hozzá, megtoldva ezt azzal, hogy az ingyenesség miatt kieső bevétel a színvonal rovására megy.
Mint mondta, a magas költségek miatt a térség más államaihoz képest Magyarország médiapiaca kevésbé versenyképes, "sokkal, de sokkal többet kell dolgoznunk ugyanazért az eredményért", eközben a print kiadványokból a példányszámcsökkenés idején azért sem lehet nagyobb bevételre szert tenni, mert "nem viseli el a piac" a jelentősebb áremelést.
"A nyereségünk lassacskán eltűnik, váltani kell" - vonta meg a mérleget Mihók Attila, aki szerint mind több kiadó fordul az online piac felé, noha annak megtérülését "nem nagyon látjuk pontosan".
A hírlopás elleni közös fellépésre hívott fel Papp Gábor, a Blikk nyomtatott és online kiadásának lapigazgatója szerdán Tihanyban, az Internet Hungary konferencia zárónapján.
Ha a "hiénák" megfojtják a tisztességesen dolgozó médiumokat, egy idő után" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.