Internet Hungary - Az internet jelene és jövője
2009. október 16. írta: vecseilaszlo

Internet Hungary - Az internet jelene és jövője

Tizedik alkalommal gyűlnek össze az információs szektor rangos hazai és nemzetközi szakértői ma és holnap (október 13-14. - a szerk.) a Club Tihany üdülőfaluban, hogy az internet jelenéről, jövőjéről szót váltsanak.

Forrás: napló-online.hu

"Az egyre több internetezőnek köszönhetően az első konferencia óta eltelt kilenc év alatt az internet érdekes hobbiból mindennapi használati eszközzé vált. A statisztikai adatok szerint ma már a 15-25 év közötti korosztály tagjainak 80 százaléka rendszeresen internetezik, szemben a kilenc  évvel ezelőtti 29 százalékos aránnyal.

Az 50-69 évesek közül ma minden ötödik állítja azt, hogy az internetezés állandóan visszatérő elfoglaltsággá vált az életében, a korábbi két százalék helyett.

A tihanyi konferencia jubileuma kapcsán kicsit visszatérünk a gyökerekhez, ugyanakkor szólunk a ma még országosan újdonságnak mondható ügyekről is.

Tartalomgyáros lett a fogyasztó
Az Internet Hungary mindig kisérletet tett arra, hogy a fejlődés várható tendenciáit is felvázolja.

- Sok dologban jól mértük fel az irányt, de azt például nem láttuk az indulásnál, hogy a felhasználók ennyire átveszik majd a hatalmat - mondja Csermely Ákos főszervező. 

- Ma már az internet használói egyszerre fogyasztók és tartalomgyárosok. 2000-ben még egy meghatározó pólusú médiairány jellemezte az internetet. A különböző online újságok nagy szerkesztőségekkel, a hagyományos üzleti modellel jöttek létre. A tartalom akkor még valamilyen gazdasági hatalom kezében volt. Néhány év alatt mindez megváltozott, ami nagyban köszönhető annak, hogy a rendkívüli technikai fejlődés egy jelentős árcsökkenéssel párosult. Mára eljutottunk oda, hogy gyakorlatilag bárki közzéteheti videóanyagait és más tartalmait, és ezek bárki máshoz eljuthatnak.  Az internetnek köszönhetően borzasztó nagy demokratizálódás ment végre a társadalmi kommunikációban. A tömegtájékoztatás még jó ideig a gazdasági, politikai hatalmak kezében marad, de már túljutottunk azon a korszakon, amikor az olvasói leveleket is megszűrték.

Csermely Ákos szerint hasonló léptékű átalakulás zajlott az üzleti oldalon is.
- Az egykori garázscégekből létrejött világhatalmasságok, mint a Google, a Twitter, a YouTube ma már ránehezednek a korábban főleg nemzeti keretek között működő hirdetési és reklámpiacra. Miközben" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.  

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr231453485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása