Egy párizsi bíróság elmarasztalta az eBay online kereskedőházat, mert megsértette Louis Vitton bejegyzett védjegyeit az oldalon folytatott keresések során. A 80 ezer eurós bírság azonban jóval elmarad a luxusmárka által elvárt kiszabottnál.
Forrás: Hírszerző - sokat jelent
"Az eBay közlése szerint a kár jóval kevesebb volt, mint 4 millió euró, melyre az LMVH (Moet Hennessy Louis Vuitton) perelte az aukciós házat. Az LMVH ernyője alá tartozó márkák, a Dior, Kenzo, Givenchy és Guerlain perelték a kaliforniai céget azzal az indokkal, hogy illegálisan használja márkanevüket a Google keresőmarketingjében. Más divatmárkák perével ellentétben (Tiffany & Co, L'Oreal), az LMVH nem a hamisítványok miatt perelte be az eBayt, hanem a márka mint keresőszó használata miatt. A 80 ezer eurós bírság mellett az bíróság meghatározta, hogy minden további védjegysértés ezer euróba fog kerülni a jövőben - közölte az LMVH.
A Google is pereskedik
A keresőmotorjáról ismert Google és a luxustermékeket kínáló francia vállalat a Louis Vuitton négy éve pereskedik egymással. A Google a kereséseknél használt szavakhoz kapcsolódó hirdetéseket online árverésen értékesíti, ezért a honlapján annak a reklámja lesz az első helyen látható, aki a legtöbbet fizeti egy adott kulcsszóért. A Louis Vuitton szerint az amerikai cég módszerei jogtalanok, mivel levédett márkanevekhez kapcsolódó hirdetési felületeket is értékesítenek ezen a módon.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.