Az offline vásárlásokra jellemző vásárlási ciklus iskolapéldája alapján a először felébred bennünk az igény vagy az érdeklődés egy bizonyos termék iránt, majd az érdeklődés növekedésével, a termék iránti vágyon keresztül eljutunk annak megvásárlásáig.
Forrás: Google Inside AdWords Magyarország - Lényeg az eredmény
Szerző: Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat, Dublin
"Tegyük fel, hogy Laci Karácsonyra meg akarja lepni a barátnőjét valamivel. Gondolkozik különféle ajándékötleteken, és úgy dönt, hogy szórakoztatóelektronikai cikkel örvendezteti meg a kedvesét. Aranyvasárnap Laci elhatározza, hogy egy hordozható MP3 lejátszó lesz az ajándék. Laci megkeresi a megfelelő paraméterekkel rendelkező márkát és típust, majd utánanéz, hogy hol és mennyiért lehet azt megkapni. A zárás előtti utolsó órában Laci megveszi az MP3-lejátszót, majd szenteste egy nyolcgigás iPod Nano kerül a fa alá.
Ez az offline vásárlási ciklus egy kicsivel gyorsabban lezajlik az online vásárlások során is, ráadásul a vásárlási ciklus egyes szakaszai gyönyörűen kitapinthatók a keresőkbe írt kifejezéseken. Laci és az MP3-lejátszó előbb felvázolt találkozását a keresőkifejezések sorrendjében valahogy így látja egy kereső:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.