Az AdWords használatában elért sikerekhez kulcsfontosságú a beruházási/ráfordítási megtérülés (ROI - Return on Investment) fogalmának a megértése, ami nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy jól megalapozott döntéseket tudj hozni AdWords kampányaiddal, és összességében a cég online marketingjével kapcsolatban.
Forrás: Google Inside AdWords Magyarország - Lényeg az eredmény
"Mi az a beruházási megtérülés?
Az AdWords beruházási megtérülése (ROI) azt fejezi ki, hogy az AdWords-hirdetésekre fordított összeg milyen mértékű hasznot termel a hirdetőnek. A beruházási megtérülés megállapításához először meg kell határozni a hirdetés céljait. Néhány gyakran előforduló cél:
- (Online vagy offline) eladás
- Ügyfelek generálása a terméked/szolgáltatásod iránti érdeklődőkből
- A márkatudatosság vagy a termékek és szolgáltatások ismertségének a növelése
Hogyan számítható ki a beruházási megtérülés?
Ha tisztában vagy a céljaid értékével (például egy eladás haszonkulcsával), és tudod, mennyit költöttél az AdWordsben a cél elérésére, akkor meg tudod határozni a beruházási megtérülését:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.