Pár nappal ezelőtt az előző blogbejegyzésemben felvetettem egy esetet, miszerint nézzük meg, hogyan hirdetnek az AdWordsben a magyar utazási irodák. Példaként keressünk rá az utazás görögország kifejezésre és nézzük meg a szponzorált linkeket.
Forrás: OMA.hu - Online Marketing Akadémia
Szerző: Fehér Márton
"A találati lista akkor ez volt. [lásd a lenti képet - a szerk.] (Lehet, hogy most éppen más, ezért rögzítettem, hogy ugyanarról tudjunk beszélni.)
Íme az ítélet!
1. Releváns találatok
A találatok egy része nem releváns. Két igazi kakukktojás van, amelyeknek nem kellene megjelenniük, mert aki görögországi utazást keres, biztosan nem fog meghatódni tőlük.
Az egyik a karácsonyi üdülést hirdető Hotel Medves, a másik az amerikai utakat kínáló Winair Travel. Értem én, hogy az utazás szóra hirdetnek (általános) illesztéssel és minden olyan keresésre megjelenik a hirdetésük, amiben benne van az “utazás” szó. De utána lehet nézni annak, hogy valójában milyen keresésekre jelent meg a hirdetésük és ki lehet zárni bizonyos kombinációkat vagy eleve lehet pontosabban célozni is. A vélhetően alacsony átkattintási arány is árulkodó lehet. Nem beszélve arról, hogy emiatt drágák lesznek az átkattintási árak az alacsony minőségi pontszámnak köszönhetően.
Továbbá nem túl releváns hirdetés erre a keresésre az olyan, mint az Inviáé, a Start Utazási Irodáé, Neckermann Börzéé vagy Travel-Mix-é. Semmi konkrétum, a hirdetésnek semmi köze Görögországhoz, csak az általános szöveg látható.
Mérések igazolják, hogy sokkal szívesebben kattintunk olyan hirdetésre, ami arról szól," ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.