A Google AdWords ingyenes konverziókövetés eszközének segítségével megtudhatjuk, hogy mennyire hatékony az AdWords-hirdetés a webhelyen elért értékesítések (megrendelések, kapcsolatfelvételek, egyebek) szempontjából. A konverziókövetés használatával okosabban lehet elosztani az online marketingre szánt összeget. Ha tudod, hogy milyen értéket képvisel számodra egy konverzió, akkor a forgalmi és kattintási adatok helyett kulcsszavaid jövedelmezőségének (ROI- Return on Investment) megfelelően módosíthatod a kampányokat. Nyilvánvaló, hogy a gazdasági megtorpanás idején ez egy különösen figyelemre méltó stratégia.
Forrás: Google Inside AdWords Magyarország - Lényeg az eredmény
Szerző: Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat
"A kulcsszavaid által eredményezett megtérülés alapján történő licitáláshoz elegendő mennyiségű konverziós adattal kell rendelkezni. Javasoljuk, hogy a kulcsszavaid megtérülési teljesítményének értékelésével várj legalább 1-3 hetet, de a szükséges idő az AdWordsből származó konverziók számától függően eltérő is lehet. Az kulcsszavak teljesítménye alapján módosíthatod a CPC-ajánlataidat az egyes kulcsszavak szintjén. Az alábbi helyzetek merülhetnek fel:
A) Alacsony konverziónkénti költséggel rendelkező és alacsony pozíciót eredményező kulcsszavak
Ebben az esetben érdemes növelni a kattintásonkénti költséget (max. CPC), hogy a hirdetés jobb pozícióba kerüljön, és nagyobb láthatóságot érjen el, ennek megfelelően pedig potenciálisan több kattintást és konverziót eredményezzen. Javasoljuk, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.