A webes interaktivitás lehetőséget ad a közösségi tartalmak egyre izgalmasabb szerveződésére. A közösség által létrehozott tartalmak már a „korai” weben is formát öltöttek, pl. levelezőlisták, fórumok vagy akár társkereső profilok formájában.
Forrás: DIGITÁLIS MÉDIA Tények könyve 2009 (p.40.)
"Az elmúlt években jöttek létre és terjedtek el (igen gyorsan) azok a platformok, amelyek kifejezetten a közösségi tartalmak megosztására szerveződtek, és amelyeket összefoglaló néven web2.0-nak is szokás nevezni. A közösségi tartalmak (user generated content, UGC) nagyobb része a következő négy csoportba tartozik: videótartalmak, közösségi oldalak, blogok, virtuális világok.
Az eMarketer becslése szerint 2009-ben várhatóan közel 90 millió amerikai vesz részt a tartalomgenerálásban. A legtöbben, 80 millióan, a közösségi oldalakon tevékenykednek, itt jön létre a legegyszerűbben, gyakorlatilag böngészés közben a tartalom. A megjegyzésekből, ismerkedésekből, kapcsolódásokból, tevékenységekből álló információ-csoportokat life-casting-nak is nevezik.
Ha az egyes tartalomtípusokat vizsgáljuk, egyfajta aszimmetria figyelhető meg a tartalmat létrehozók és a tartalmat gyártók száma között." ... >>
Kapcsolódó tábla:
Közösségi hálózatok látogatásának célja (p.40.)
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.