SEO Vs SEM – tegyünk rendet a fejekben a keresőmarketinggel kapcsolatban!
2009. szeptember 23. írta: vecseilaszlo

SEO Vs SEM – tegyünk rendet a fejekben a keresőmarketinggel kapcsolatban!

A keresőkkel kapcsolatos marketing tevékenység itthon még gyerekcipőben járó terület, viszont ez nem kéne, hogy ok legyen arra, hogy túl sok esetben a cégek már az alapoknál súlyos hibákat követnek el, sőt, sokan nincsenek is tisztában a kettő közti különbséggel.

Forrás: Webcomm - Internethatékonyság - online marketing
Szerző: Bogschütz Dániel


"A SEO, vagy keresőoptimalizálás egy webes felület átalakítását jelenti annak érdekében, hogy a keresők a lehető legjobb találati oldalon listázzák ki egy-egy keresésre. A SEM, vagy keresőmarketing pedig fizetett megjelenést takar, mégpedig a keresők bevonásával. Persze azért ennél bonyolultabb a dolog…

A hazai kkv szektor szereplőit általánosan három csoportba tudnám bontani. Egy szűk csoportba tartoznak azok a vállalkozások, ahol tudatosan és hatékonyan kombinálják a keresőeszközöket. A skála túlsó végén találhatóak azok a cégek, akik nincsenek tisztában a keresőkben rejlő lehetőségekkel, de nem is igazán foglalkoztatja őket ez a terület. A harmadik, egyre tágabb csoportba azok a cégek tartoznak, akik használják ugyan az online hatékonyságnövelés e formáit, viszont a terület komplexitása miatt hibákat hibákra halmoznak, és emiatt a hatékonyság elmarad.

Van egy rossz hírem!

Ha az Ön vállalkozása nem az első kategóriába tartozik, akkor célszerű lenne felülvizsgálni az online stratégiát. Azt feltétlenül hozzá kell tennem, hogy ez nem a cégek, illetve az Ön hibája! A keresőkkel kapcsolatos marketing még az online marketingen belül is egy speciális terület, és az itthoni szakanyagok döntő többsége csak elméleti síkon foglalkozik a problémával, gyakorlati útmutató elvétve fordul elő a piacon. Éppen ezért, nekünk tanácsadóknak kötelességünk az egyes területek mindennapi megvalósításával is foglalkoznunk, szerencsére már egész jó tippeket lehet kapni akár egy jó hírlevélen keresztül is.

Tipikus hiba az itthoni gyakorlatban, hogy sok vállalat nem figyel oda a céges weboldal keresőoptimalizálására, mivel azt gondolják, hogy majd a fizetett keresőmarketing kompenzálni fogja ezeket a hiányosságokat. Ez egy kis részben igaz is lehet, de azt feltétlenül tudni kell, hogy a felhasználók csupán" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr851399384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása