A Nemzeti Médiaanalízis 2008 II. féléves adatai szerint a tavalyi évhez képest átlagosan 6%-kal emelkedett az internethez hozzáférők száma, így közel 3,9 milliós felhasználói táborról beszélhetünk. Az újonnan belépők két fő bázisa az egészen fiatalok, valamint a 45–60 évesek, akik körében demográfiai okokból eleve több a nő.
Forrás: DIGITÁLIS MÉDIA Tények könyve 2009 (p.26.)
"A Webaudit 2009. márciusi adatai szerint a vizsgált site-ok látogatóinak összetétele 52–48% arányban szintén a hölgyeknek kedvez. A munkanapok és a szabadnapok tekintetében egyaránt több női internetezőről beszélhetünk 2009-ben, mint férfiról. Mára mind az otthoni, mind pedig a munkahelyi internetezésben a nők vannak többségben: a Nemzeti Médiaanalízis adatai szerint előbbinél közel 5%-os az előny, utóbbinál már jóval nagyobb, 20%-os eltérés mérhető a hölgyek javára.
Az internet elnőiesedésének folyamatát a tartalomszolgáltatók is igyekeznek követni: 2007 óta rendre indulnak a különféle női tartalmak és nőket érdeklő tematikák a bulvár hírektől a receptekig – ezek egy része kifejezetten a nők által dominált 50 év feletti korosztály kiszolgálására specializálódik. A közösségi oldalak (mint például a Facebook 2008-as berobbanása a magyar piacra, ahol a magyar felhasználók 61 százaléka nő) szintén sokat köszönhetnek a gyengébbik nem online aktivitásának.
A nők egyre aktívabb internetezésére hívta fel a figyelmet az EnterNet márciusban nyilvánosságra hozott, 1500 fős előfizetői körben készített és bizonyos szempontból a teljes magyar lakosságra reprezentatívnak tekinthető felmérés is, amely a megkérdezettek internetezési szokásairól közölt adatokat, valamint összevetéseket a 3 évvel ezelőtti eredményekkel. Míg 2006-ban a válaszadók (és így az előfizetők) közel háromnegyede férfi volt, addig 2009-re ez az arány 58% alá csökkent.
Míg a játék és a levelezés nemek szerinti használati aránya többnyire kiegyenlített a 15 és 54 éves korosztály körében, a munkavégzés szempontjából" ... >>
Kapcsolódó diagram:
Női weboldalak látogatottsága, a site -on eltöltött idő és a nemek aránya (p.26.)
Az Internet használat célja szerint női/férfi arány (p.28.)
Egyes site-típusok látogatottsága nemek szerint (p.28.)
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.