Sok vezető szemében az e-mail marketing nem más, mint kéretlen reklámüzenetek (Spam-ek) időnkénti kiküldése, ezért sokan tartanak a használatától. Talán Ön is hasonlóan gondolkozik erről.
Forrás: Webomm - Internethatékonyság - online marketing
Szerző: Bogschütz Dániel
"Van azonban egy lényeges különbség a kettő között, miszerint míg a Spam-ek használatát a törvény bünteti, addig az e-mail marketing egy legális, a felhasználók által igényelt online kommunikációs eszköz. De nézzük, hogy mit érdemes tudni a gyakorlati használatáról, remélhetőleg ezeket az információkat Ön is tudja majd alkalmazni a mindennapi online ügyfélszerzés során.
eDM Vs Hírlevél:
Az e-mail marketingen belül érdemes különbséget tenni az elektronikus Dm levél (eDM) és a hírlevél között. Amellett, hogy az eDM alkalomszerűen kerül kiküldésre, míg a hírlevél bizonyos időközönként folyamatosan (napi, heti, havi), a legnagyobb különbség a funkciójukban rejlik, és sajnos ez az a dolog, ahol a vállalatok sorozatos hibákat követnek el.
Az eDM elsősorban promócióra szolgál, ha a cégének van olyan terméke, akciója vagy szolgáltatása, amiről bővebb tájékoztatást szeretne adni, akkor ideális választás, viszont a gyakoriságra oda kell figyelni. Komolytalanná válhat az a cég, amelyik heti több alkalommal bombázza a feliratkozó olvasókat különböző ajánlatokkal, pláne úgy, hogy a feliratkozók többségét elsősorban a hírlevélben küldött információk érdeklik. Az e-mail marketingben az a legbiztosabb pont, ami kifejezetten alkalmas új ügyfelek megszerzésére, vagy a megrendelések számának növelésére.
Ha hatékony hírlevelet szeretne üzemeltetni, a gyakorlati alkalmazás során a következő elemekre feltétlenül érdemes figyelnie:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.