Most olvastam egy érdekes cikket a clikz.com-on arról, hogy egy cég (BuiltNY) a Google Analytics-et használta egy offline kampánya sikerességének méréséhez. A cikk bemutatja a kampányt, ír a használt kreatívokról és a "nagy" ötletről: a kampány során egyedi, könnyen megjegyezhető URL-t használt a cég, amelyet máshol nem használtak, ide irányították a print hirdetésről az érdeklődőket és figyelték az akció hatékonyságát, konverziót, valamint az útvonalakat a honlapon a belépő pont (entry point) követően.
Forrás: B2B online marketing blog - b2b, online marketing, hírlevél, eDM, SEO, SEM
Szerző: Cseh Balázs
"Őszinte leszek, számomra nem az ötlet miatt volt meglepő a cikk, hanem azért, mert valahogy ez a landing page-ek szerepe, értelme, és mégis átütő sikerként tálalták. Hiszen akár online, akár offline kampányt csinálunk, ez egy elég evidens és magától adódó dolog: próbáljuk meg mérni valahogy. Ha máshogy nem, irányítsuk olyan helyre a felhasználót, amelyet csak az adott kampányból érhet el és máris mérhető az egész kampány. Persze online kampánynál az URL-be épített azonosítóval mi sem egyszerűbb ennél, még más landing page sem kell más-más média használatánál, mert a paraméterezett URL megoldja a nyomonkövetést, print esetében ez kicsit trükkösebb, de megoldható, ha nem túl széles a használt média-mix. Egy-két print hirdetés esetén könnyű ugyanahhoz a kampányhoz több URL-t készíteni, de sok média felhaszálása esetén már zavaró lehet, ha túl sokféle URL-lel dolgozunk." ... >>
A bejegyzés folytatása:
Offline kampány sikerességének mérése 2. rész
"Egyszer már írtam az offline kampányok sikerességének méréséről. Most kicsit felfrissítem a dolgot, hiszen napi szinten használom, mert offline és online kampányokkal is dolgozom (mondjuk 20-80% az online javára a több), és így tudom ötvözni az egyik-másik előnyét munkám során, másrészt mert most kicsit több részletet akarok felfedni.
Lehetőség van arra, hogy bizonyos internet címeket átirányítsunk. Pl. ha egy felhasználó beírja azt, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.