Ha kulcsszavakat vásárol a Google AdWords szolgáltatásban, akkor főként azokra a kulcsszavakra költsön, amelyek a legjobb minőségű forgalmat irányítják a webhelyére, és a legjobb megtérülést biztosítják vállalkozásának. A Google Analytics egyetlen jelentéséből megállapíthatja az egyes megvásárolt kulcsszavak megtérülését, így magabiztosan fordíthat pénzt az eredményes kulcsszavakra, és elvetheti a kevésbé eredményeseket. Cikkünkből megtudhatja, mit kell tennie.
Forrás: Google Conversion University
Szerző: Alden DeSoto
"Kapcsolja össze AdWords-fiókját Google Analytics-fiókjával
A Google Analytics-fiók és az AdWords-fiók összekapcsolása után a Google Analytics-jelentésekben megjelennek majd az egyes kulcsszavakra fordított összegek és egyéb költségmutatók. A fiókok összekapcsolásával saját maga vetheti össze a kulcsszavakra fordított összegeket azzal, hogy mit tesznek webhelyén az AdWords-hirdetésére kattintó látogatók. A Google Analytics az összes kapcsolódó látogatói tevékenység követése közben a háttérben megkezdi az átkattintási és a pénzfelhasználási adatok importálását az AdWords-fiókból.
Ezért -- ha ezt eddig még nem tette meg -- kapcsolja össze most AdWords-fiókját Google Analytics-fiókjával. Érdemes emellett arra is odafigyelni, hogy automatikusan engedélyezve legyen az automatikus címkézés. Így a szolgáltatás az AdWords-hirdetésein történő valamennyi kattintást automatikusan a megfelelő kulcsszóhoz és AdWords-kampányhoz társítja.
A fiókok összekapcsolásának további előnye, hogy a Google Analytics eléréséhez elegendő lesz AdWords-fiókja Analytics lapjára kattintania.
Van értékük a céljainak?
Egy pillanat! Mielőtt úgy döntene, hogy mivel semmit sem árusít, átugorhatja ezt a részt, emlékeztetjük, hogy cikkünk az ROI-ról, vagyis a megtérülésről szól. Ha a céloknak nincs értékük, akkor nem mérhető a megtérülés. A befektetést ebben az esetben az AdWords-hirdetésre fordított pénz jelenti. Lássuk tehát, honnan származik ennek megtérülése?
Ha Ön például egy e-kereskedelemmel foglalkozó webhelyet működtet, akkor a megtérülés forrását az e-kereskedelmi bevétel jelenti. Valószínűleg abban az esetben is képes azonban ésszerű értékeket rendelni az egyes céljaihoz, ha webhelye nem e-kereskedelemmel foglalkozik. Ha például tudja, hogy" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.