A legjobb rangsorolás eléréséért vagy megőrzéséért folytatott hajszában könnyű beleragadni a kulcsszólicit-háborúba. Ne engedjen a kísértésnek. Van ugyanis jobb megoldás: mindenekelőtt meg kell találni a rentábilis kattintásonkénti költség mutatószámát.
Forrás: Google Conversion University
Szerző: Alden DeSoto
"Ésszerű kattintásonkénti költség (CPC)
Tegyük fel, hogy Ön golfütők online értékesítésével foglalkozik. Egy golfütőkészletet 100 000 Ft-ért árusít. Az ütők legyártása vagy beszerzése készletenként 60 000 Ft költséget jelent Önnek. Ha az egyéb működési költségekre készletenként további 20 000 Ft-ot kell szánnia, akkor minden készlet esetében 20 000 Ft-ja marad marketingre, például CPC-kampányokra.
Feltételezzük továbbá, hogy webhelyének minden 100 látogatója közül 1 vásárol Öntől golfütőkészletet (ez 1%-os látogató--ügyfél konverziós rátát jelent). Ennek a 100 látogatónak az "odavonzására" 20 000 Ft-os kerettel rendelkezik, vagyis a kattintásonkénti rentabilitási mutató 200 Ft. Amennyiben 200 Ft-nál többet fordít egy kattintásra, veszteséges lesz a hirdetése. Ha 200 Ft-nál kevesebbet költ egy kattintásra, akkor nyereséges lesz.
Ennek a mutatónak a megértése rendkívül fontos, ha az ember kattintásalapon árazott hirdetést vásárol. Ha ismeri egyes kulcsszavai konverziós rátáját, akkor megfelelő összegű ajánlatot tehet -- nagyobb konverziós rátájú kulcsszavak esetében nagyobb összeget, kisebb konverziós rátájúaknál kisebb összeget ajánlhat.
Lássuk mindezt a gyakorlatban." .. >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.