10 minimális követelmény egy webáruházzal szemben
2009. augusztus 29. írta: vecseilaszlo

10 minimális követelmény egy webáruházzal szemben

Gyakran kapunk megkereséseket, hogy mondjunk véleményt egyik vagy másik webáruházról, gyakran olyan esetekben is, ahol a legminimálisabb követelményeknek sem
felel meg egy webáruház.


Forrás: WebShop Experts - a webáruház készítés szakértői

"Ezért összegyűjöttünk egy 10 pontból álló ellenőrző listát, ami lefedi a leggyakoribb hiányosságokat, melyeket viszonylag egyszerűen lehet bármely webáruháznál korrigálni, és melyek várhatóan gyors és látható eredménybeli javulást fognak eredményezni ott, ahol eddig nem alkalmazták őket.

1. Állandó navigáció: A fő navigáció állandó helyen van, baloldalon vagy felül (soha nem jobb oldalon), ugyanúgy elérhető a kategória- és termék-oldalakról, és nem "ugrál".

2. Kihasznált látványvonal fölötti terület: A látványvonal fölött látszódik minden fő menüpont, és legalább egy konkrét ajánlat 1024x768-ban.

3. Jól látható kereső: A gyorskereső szintén a látványvonal fölött található, egyértelműen észrevehető bárkinek, aki keresni akar.

4. Link formázás: A linkeken látszik, hogy linkek, más színük van, mint a normál szövegnek, és/vagy alá vannak húzva. Kivéve, ha a link helye teszi egyértelművé, hogy itt kattinthatóak a dolgok (pl. egy menüben).

5. Kattinható logó: A logó kattinthatósága az egyik legalapvetőbb usability elv. Mivel a főoldal navigációs középpontként is szolgál, rendkívül fontos, hogy egyszerűen vissza lehessen térni oda.

6. Dinamikus TITLE: Az adott oldal TITLE-jében (a böngésző legtetején lévő sávban) dinamikusan változik a tartalom, attól függően, hogy milyen oldalon járunk.

7. Kiemelt ajánlatok a főoldalon: A főoldalon van legalább 3 kiemelt ajánlat, ami megfogja a látogatók figyelmét, és ami megpróbálja továbbvinni a látogatót valamerre.

8. Világos elérhetőség: Az ügyfélszolgálati telefonszám mindenhonnan látszódik, vagy legalább 2-3 jól látható linken keresztül 1 kattintással elérhető, ezzel is jelezve, hogy nem akarunk bújkálni a vevők elől.

9. Átlátható kategorizálás: Maximum 10 főkategóriába vannak beosztva a termékek, vagy, ha ennél többe, akkor ABC sorrendbe vannak rendezve a menüben.

10. Útjelző használata: Van egy útjelző (vagy "kenyérmorzsa"), ami mindig mutatja, hogy hol járunk a webáruházban, és melyen keresztül visszább navigálhatunk a kategória-fában.

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr371342488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása